اخبار فناوری

تفاوت بین آیفون اکتیو و نات اکتیو چیست؟

با ورود آیفون ۱۳ به بازار با واژه ی جدیدی به نام اکتیو یا نات اکتیو مواجه شدیم که کمی خریداران را بابت قدرت تصمیم گیری گیج کرده بود در این مقاله از کالاگجت به صورت جدا گانه به تفسیر این واژه ها می پردازیم.

ابتدا در مورد آیفون ۱۳ نات اکتیو باید بگوییم که به گوشی هایی از برند اپل سری ۱۳ که به صورت مستقیم وارد ایران شده اند و پلمپ گوشی کارخانه ای بوده و به هیچ عنوان باز نشده است و تمام مراحل فعال سازی گوشی پس از خرید آن توسط مشتری انجام می شود، گوشی نات اکتیو میگویند. اما در مورد گوشی های اکتیو چندین نظر وجود دارد که ما آنها را با شما درمیان میگذاریم.

اولین تصور این است که شرکت‌های فروشنده اعلام می کنند که این گوشی ها در خود کارخانه و برای تایید صحت و سلامت گوشی روشن شده اند و به این صورت باتری و عملکرد گوشی را چک می کنند، اما این نظر سوالی را در بین مشتریان به وجود می آورد که اگر توسط خود کارخانه این تست گرفته می شود چرا قبل از بسته بندی انجام نمی گیرد که البته سوال منطقی ای به نظر می رسد.

نظریه بعدی به این اشاره میکند که به دلیل وجود تحریم های ایران وارد کننده های برند اپل خرید خود را به کشور دیگری ارسال می کنند و در آنجا گوشی باز و فعال می شود و گوشی ها به عنوان مصرف شخصی وارد ایران می شوند و این عمل باعث دور زدن تحریم ها می شود . اما سوال دیگری که ذهن مصرف کننده را درگیر میکند این است که از کجا متوجه مدت زمان استفاده از گوشی بشویم و یا اینکه چه تضمینی برای تعویض قطعات یا عدم خرابی گوشی وجود دارد؟

اول از همه باید بگوییم که برای پی بردن به این موضوع که چه زمانی گوشی اکتیو شده است می توانید قبل بازگشایی گوشی به سایت اپل مراجعه کنید و شناسه گوشی یا  IMEI را در قسمت Enter your serial number وارد کنید. در زیر آن کدی که در سایت برایتان نمایش داده شده را وارد کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید. پس از این کار اگر گوشی شما نات اکتیو باشد پیام Please activate your iPhone برای شما نمایش داده می شود. سپس گوشی خود را فعال کنید و به قسمت General – About رفته و در این قسمت، شناسه IMEI را برداشته و کد #۰۶#* را شماره گیری کنید، اما اگر گوشی اکتیو باشد، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که اطلاعاتی در مورد پشتیبانی گوشی، تاریخ گارانتی و… را نشان می‌دهد. در قسمت Repairs and Service Coverage که در جلوی آن عبارت Active نوشته شده، تاریخ اتمام گارانتی رسمی اپل را نشان می‌دهد. کمپانی اپل ۱۲ ماه گارانتی گوشی های خود را متقبل می شود که در ایران قابل استفاده نیست ولی اگر گوشی اکتیو شده باشد از قسمت تاریخ گارانتی می توانید زمان اکتیو شدن را متوجه شوید. نکته جالب دیگری که میتوان به آن اشاره کرد این است که پس از فعال شدن گوشی میتوانید به سایت mysupport.apple.com بروید و اپل آیدی و رمزعبور را وارد کنید، لیست تمام گوشی هایی که با اپل آیدی شما فعال شده اند را مشاهده می کنید، به این ترتیب می توانید از نات اکتیو بودن گوشی اطمینان پیدا کنید.

 

بررسی تاریخ فعالسازی دستگاه اپل

2 دیدگاه در “تفاوت بین آیفون اکتیو و نات اکتیو چیست؟

  1. ناشناس گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون

  2. کیمیا لشگری گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    آیفون اکتیو یعنی گوشی توسط خود کمپانی یک بار روشن شده است و طبیعتا در نات اکتیو گوشی روشن نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *